6:00-7.00

“I must be right. Never an aspirin. Never injured a day in my life. The whole country, the whole world, should be doing my exercises. They’d be happier.” — Joseph Hubertus Pilates, in 1965, 86 ani.

Pilates s-a nascut in 1880 in Germania si a creat acest sistem acum un secol. A fost un copil cu o multitudine de probleme de sanatate si a crescut aproape obsedat de corpul perfect. El a cautat o disciplina care sa combine fizicul vechilor greci cu puterea meditativă a Orientului. Joseph Pilates a devenit un boxer, scafandru, schior, gimnast, si un testament fizic incredibil al metodei sale.
Pilates a inceput sa lucreze in spital cu soldatii, in timpul Primului Razboi Mondial, ajutand in recuperarea acestora. A emigrat în SUA în 1926, si a aplicat metoda sa cu boxerii si apoi cu balerinii, până când metoda sa a cuprins intreaga lume.

Toti cei care au incercat Pilates, cu diferite nivele de pregatire fizica, au observat imbunatatirea amplitudinii articulare, cresterea flexibilitatii, imbunatatirea posturii si cresterea fortei abdominale, atenuarea sau chiar eliminarea durerile articulare, a durerilor de spate si de gat. Pilatesul ne ajuta sa ne constientizam si sa ne controlam corpul, mintea, respiratia, pozitia pe care o avem cand stam pe scaun, si felul in care ne miscam. Metoda Pilates poate fi si un plus in programul tau de Fitness.

Pilates ne indeamna sa gandim ca un copac. Are el forta in crengi? Nu. Copacul este puternic daca trunchiul si radacinile sunt puternice. Daca are trunchiul slab, acesta se rastoarna.
La fel se intampla si cu corpul uman, daca nu ne concentram pe cladirea unei bune fundatii si a unui CORE stabil, o sa ajungem la accidentari, destabilizarea coloanei si a intregului corp.
Nu uita sa tii spatele drept cand mergi pe strada, cand stai la birou sau in banca, sa tii abdomenul retras, sa respiri calm si lung, sa nu porti geanta doar pe un umar pentru ca asta duce la dezechilibrarea coloanei si a intregului corp!